Helgens nöjen

Ja det glömde jag ju totalt berätta! Efter skolan i fredags så träffade jag Fiston för att snacka affärsidéer och hamnade på Café 60 i ca 2 timmar. Fiston, som är och var väldigt excited för min idé ville prata mer, så jag fick helt enkelt hänga med honom till Bredäng där han skulle träna några friidrotts 15-åringar och fick sedan skjuts vidare till Hammarbyhöjden där jag och Stephanie satt barnvakt till Lea, 1 år, (Stephs storebrors dotter). Otroligt söt och jättesnäll bebis.

Hans och David kom upp från Örebro på fredagkvällen och lekte. Så jag fick lämna Steph hos Lea (eftersom Steph skulle sätta barnvakt och jag skulle träffa Steph, barnvaktning vart ett plus i kanten :D) och bege mig hem till Åkersberga, där det slutar emd att Hans, jag och David sitter och spelar "vänd 10" och "bluffstopp" helt galet vilt till 3.30 på natten, och börjar sedan titta på film var på vi alla somnar. Lördagen blir sen lunch/tidig middag inne i stan och sedan bio med pojkarna och Sabine&Emma.

Quentin Tarantinos nya film "Inglorious Basterds" blev det. Mäktig, lite morbid, och våldsam film med många komiska inslag. När filmen var slut applåderade hela publiken. Snacka om känsla. Dock måste jag säga att jag mådde illa när folk började hurra i slutscenen all eld och beskjutning. Även om det är nazister så ska man inte glädjas åt att människor slaktas på det sättet. Om man tycker att alla människor av en särskild grupp förtjänar att dö, så är man inte mycket bättre än nazisterna. Ibland kändes det lite som propaganda. Förutom att Tarantinos film utnyttjar sådespelarnas fallenhet för språk (beroende på vart dom är födda och språk dom naturligt talar) så speglar han Nazismen och andra världskriget på ett annorlunda sätt, som många nog önskar att det hade gått till.

http://www.shockya.com/news/wp-content/uploads/inglorious_basterds_empire1.jpg


På Söndagen åkte Hans hem, medans David sov över till måndagen och ska spendera resten av veckan i Stockholm hos sin bror som bor inne i stan.

Riktigt bra helg. Trots att Söndagen var sjukt jobbig och både jag och Emma var sjuka.

Peace


Kommentarer
Postat av: Davioo

Det var very nice att vara ute hos er som alltid! :D Fast däremot ska jag bo hos min syrra resten av veckan nu. ^^

2009-09-02 @ 00:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0