Mahalo nui loa me Aloha 'oe, Hawai'i.

(Thank You very much and Farewell to you, Hawai'i)

Jag har nu klarpackat allt jag ska ha med mig ikväll. Jag, Nat och Kit åker mot stan klockan 5 för en fika innan avsläppet på flygplatsen vid 9.

Flyg (Alla flyg i lokal tidszon):
22:53 Honolulu - San Francisco 7:03
8:44 San Fransisco - Chicago 15:05
16:25 Chicago - Stockholm 7:45 (+ ca 1h)

Helt sjukt. Nu åker jag härifrån igen, men på riktigt denna gång. Jag är fortfarande i chockstadiet tror jag, för jag känner inte så mycket om att lämna allt. Igen. Det ska bli skönt att komma hem igen och jobba, träffa alla vänner, shoppa och äta bättre mat igen. Jag har haft två väldigt bra veckor, trots finals, och uppskattar definitivt att jag fick möjligheten att åka tillbaka en termin, eftersom jag nu inser vad jag verkligen borde göra. I mitt fall är det att åka hem och påbörja mina "riktiga" universitetsstudier. Rätt ämne, rätt skola, rätt miljö. Uppfatta inte allt fel nu, jag klagar inte på BYU Hawaii (även om dom har sina klara nackdelar också), utan mer att dom inte har mitt exakta huvudämne och kostar mycket mer pengar än vad det gör hemma. Dock är jag tacksam för möjligheten att komma hit till det soliga paradiset/ghettot och plugga, jobba och äventyra. Jag har lärt mig väldigt mycket om andra människor, om migsjälv, bild och bildhistoria, psykologi, matte, världshistoria och uppsatsskrivande, som jag vet att jag kommer ha enorm nytta av hemma i Sverige.

Nu återstår en dusch, några springandes över Campus för att säga hejdå till en arbetskollega och några kompisar. Jag har fixat adressändring, överföring av bankkonto grejer, köpt snacks till flyget (och familjen) och uppdaterat Mamma på anländningstider.

Håll tummarna för att SAS flyger ordentligt och att planen inte blir försenade, samt att mina transfers av flyg går bra (Speciellt i Chicago).

Detta var nog allt för Jakie in Hawaii.
Vi hörs, ses och skrivs hemma i Sverige igen.

Peace

Laie, Hawaii Temple

Farewell.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0