the flight for my life

Helt strandad är jag väll inte, men mitt flyg är 7 timmar försenat. Jag sitter i Chicago, i hallen utanför min eventuella gate (eftersom vi inte vet vilken gate det blir än) och klickar iväg på Photoshop och internet och försöker få tiden att gå. Min rumpa, rygg och mina axlar värker med iver, och jag är så stört trött att jag inte riktigt vet vad jag heter längre. Jag är nästan helt säker på att mina ögon är röda. Men jag är glad att flyget inte är inställt. Än. Please, don't let it be cancelled. SAS gav i alla fall ut vouchers på 10 dollar för dom som är på samam flyg som mig, till att använda i terminal 5s foodcourt. Ingen höjdare dock. Äckliga burritos, McDonalds, Häagen-Dazs och en pizza bar var allt som fanns. Jag fann mig köpa en skittråkig tonfisksallad som jag hade kunnat göra mycket bättre själv hemma, men vad sjutton.. Det var ju gratis käk i alla fall.

Jag var rädd för att jag inte skulle hinna till min gate när vi landade, med tanke på hur stort Chicago O'Hare Airport är, men lyckades ta mig från terminal 1 till 5, checka in och gå till security checken inom 30 minuter. Antingen så har jag haft extrem tur på grund av alla inställda flyg och allt, eller så är Chicago faktiskt inte så farligt som alla varnar en för.

Visst att tågturen över till Terminal 5 (the international terminal) verkligen tar en typ en halv stad bort (överdrift, men absolut mycket längre bort än de andra terminalerna). Dessutom är det riktigt lustigt att man måste åka rulltrappa upp, gå en bit, svänga höger,åka rulltrappa ner, mer rulltrappor/rullgångar, upp, ner, höger, vänster, all the way bort i korridoren och sen rulltrappa upp igen till tåget. Detta är antagligen varför mina axlar och mi rygg värker.. Mitt handbagage är inte i lättaste laget.. Tvärt om. Väger nästan lika mycket som en av mina fullproppade resväskor (sssschhh!).

Anyway. Det är väll dags att gå bort till tavlan en snabbis och kolla när, hur och var gaten och avgången är. Om den informationen har kommit up än vill säga.

Vi ses!

Kommentarer
Postat av: Nät

Jag ryser i hela kroppen bara jag tänker på det. Jag är glad att du är hemma nu

2010-04-24 @ 00:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0