the unstressful last week of Hawaii.

Det har varit en underbart stressfri vecka. Två nya roommates flyttade in förra helgen; Syndi Spencer (Maori tjej från New Zealand) and Johanna Hagman (den där andra härligt knäppa Svenskan på skolan). Jag har mestadels hängt med henne och åkt på len del Hawaiian adventures, och road-trippat med Nathalie&Kit.
Jag har varit på Haleiwa Eats, Sunset Beach, Cheesecake factory x2, Swap meet, Waikiki, Waimea beach, temple beach, Menchies (frozen Yoghurt place) och sett 'Date Night' i Mililani, Walmart x2 och Costco.

Jag har lyckats packa, packa om, packa igen och köpte dessutom två nya resväskor igår (ny carry-on och ersättare för den gigantiska Hawaiiväskan som är så otymplig). Dock är jag lite orolig över hur vulkanutbrottet på Island kommer jobba emot mig. Det verkar som att ja kan bli strandad i Chicago. Korsa-fingrarna-och-be-till-Gud-att-det-inte-händer. Mamma berättade att hela Europa är stängt för flyg, med undantag för Norra Norge och England. Många Charterbolag har sina resenärer flygandes ner till Barcelona för att sedan ta buss hem, vilket jag verkligen inte är sugen på att göra eftersom det då skulle ta nära en vecka att komma hem för mig. Inte ok.

Så medans jaag kollar mina flyg och flygbolag för uppdateringar, så börjar jag bli lite streddad, igen, över hur jag ska komma hem.

Jag har haft väldigt kul i veckan, dock. Tack och love för snälla, trevliga, roliga och älskvärda personer som Nathalie, Kit och Johanna.



Kommentarer
Postat av: Sofie

vi väntar på dig här hemma i varje fall, ska bli så härligt att få tillbaka dig ;) håller tummarna för att resan ska gå snabbt och bra! xoxo /Soppie

2010-04-18 @ 20:44:27
Postat av: Mamma

Den översta bilden är SÅ HIMLA SNYGG! Skulle kunna tro att det var Steffi som tog den.



Arlanda är öppet från och med idag, och de tar in flyg från USA först. På de flygen kommer förstg och främst de med som är bokade på just detg flyget, så det ser bra ut för din del. Sen har vulkanen börjat spy lava istället för aska, och då blir det också bättre. Vi ses på Arlanda, mitt hjärta! Puss, Mamma

2010-04-20 @ 00:08:31
Postat av: Nät

Shit pommes frittes jag håller tummarna. Jag ÄLSKAR nya bilden btw

2010-04-20 @ 00:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0