Pottery My Life Up.

Jag vet inte hur det hände, men veckan har bara swoschat förbi i 200km/h. Läxorna blir gjorda utan att jag ens tänker på dom, jobbet går svinfort, keramiken blir klar och jag har till och emd tid att göra någonting själv utöver detta.

Igår kväll hängde jag för första gången med Johanna Hagman, den "nya" svensken i BYUH tillskottet. Hon rä fruktasvärt skön! Hur lätt som helst att umgås med, och verkligen en jätterolig och snäll tjej. Många likheter oss emellan och liknande musiksmak. Me likie. Anyways, hon och jag tog oss ner till Pearlridge Shopping Center och slog till stor på Sephora, sen Forever 21 och Charlotte Russe. Avslutandes med California Pizza Kitchen och en sjukt god avokado+chips apitizer, samt en sukt god Garlic Cream Pasta w/ shrimps.

jag har nog spenderat mesta delen av min fredag i keramikstudion. Sjukt lugnande faktiskt. Jag ville bara ta det lugnt och vara lite frö mig själv idag av någon anledning. Jag vet inte riktigt. Men jag har blivit bättre på att göra skålar i alla fall, och låt mig bara få berätta att skålarna är inte det lättaste. Sen måste vi nu också tillbaka när leran har blivit "leather hard" för att "trimma" botten och sidorna. Och detta tar ungefär 5-8 timmar. Jag tror nog att jag går dit imorgon bitti och grö en till skål, för lite mer övning, så jag inte suger totalt i alla fall. men ajg får lite panik över att centrera den dumma leran bara! Shit, att det ska vara så svårt, och jag som trodde att jag fått in tekniken nu... Icke! Man ska inte ha för mycket självförtroende, mera intala sig att "det här fixar jag, piece of cake" som min lärare säger. Men jag vet inte riktigt. Jag tror nog, att för min del, så handlar det mera om att  inte stressa.

Psychology provet: 83% = B, Fick reda på resultatet idag. Jag är inte helt nöjd, men jag fick ju åtminstonde godkänt. Min lärare vet i alla fall vem jag är, vilket är bra. Det är inte alla han har koll på i klassen, så det är alltid ett plus.

Godnatt mina kära vänner, familj och läsare.
Vi hörs snart, och förhoppningsvis kommer det upp lite keramikbilder imorgon eftermiddag också, tillsammans med bilderna från när jag och Brittany hoppade på trampolinen i spöregnet :)

Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0