HAWAII!

Nu sitter jag i mitt sovrum, off-campus, och käkar minimorötter och dricker juice. Det kan inte bli bättre. Det är soligt och runt 27 grader ute, och jag borde verkligen inte klaga.

Jag har fått en cykel av Paul, som var hans förra rumskamrats cykel, så vi har cyklat runt lite.

Min hyresvärd, Mindy, är så sjuuuuukt snäll!! När jag kom så hade hon med sig sängkläder till mig att låna eftersom hon misstänkte att ajg itne hade någonting med mig. Tur att jag hade en kudde i alla fall, och en filt jag snodde från flygplanet :P (I know, förlåt mamma, men dom slänger ändå filtarna, och jag har betalat för flyget.. så.. en filt för att hålla sig lite varm om natten kändes rättfärdigat.)

Igår kväll hämtade Jordan och Andrew upp mig från flygplatsen. jordan är en kille jag lärde känna min första termin hösten 2008, riktigt schysst kille btw, och Andrew gick i min församling min sista termin. Vi hade skitkul i bilen påvägen hem. Paul mötte mig, tillsammans med Mindy, när vi parkerade vid huset, och hjälpte mig in med mina jumboväskor. Sedan tog vi en promenad till Foodland och köpte lite mat, lämnade det i mitt hus och gick över till Pauls hus som ligger typ 15-20 minuter bort från campus. Tur att jag nu har cykel så jag kan cykla dit.

Idag har jag varit på Sakramentsmötet och sedan bara chillat hemma hos Paul. Det är så skönt att höra folk prata engelska hela tiden!

Mitt iTunes är på, och The Killers låtar kommer på. Jag inser hur mycket The Killers låtarna påminner mig om Hawaii, och det är väldigt skönt att vara tillbaka för en termin.

Adress:
Jacqueline Usterud
55-525 Naniloa Loop
Laie, HI 96762
USA


Peace

Kommentarer
Postat av: Sissel

å, vad skönt att höra att du kommit fram helskinnad. jag är inte alls avundsjuk på sol, värme och 27 grader!! jo, det är jag! ha en underbar tid! kram

2010-01-04 @ 08:07:40
URL: http://blommigaprickar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0