psychology, its time.

Imorgon har jag mitt första Psychology test, jag känner mig halvt redo. De två senaste kapitlena sitter bra i huvet, men de första två som hade hur mycket ord och grejer som helst, sitter inte lika fint. Måste plugga.
Det kommer krävas ganska mycket Special K Cinnamon&Pecan samt apelsin juice ikväll..

Oh, juste. I början av veckan har vi äntligen börjat med att använda hjulet på min keramiklektion. Låt mig bara få berätta för den som tror att det är skitlätt, att DET ÄR DET INTE! Min dumma deg ville inte riktigt hamna i mitten, sen lyckades jag få väggarna olika tjocka, och även krukans väggar att lossna från bottenplatta, och göra om detta 3 ggr. INTE OK! Men när jag dagen efter (igår) skulle gå och göra läxan så gick det helt plötsligt hur bra som helst. Flera från min klass var där när jag kom och satt kvar när jag gick. Det kallar jag effektivitet!
Dagens keramiklektion gick också bra, tills jag tryckte ut krukan för mycket och hastigheten på mitt hjul var nog aningen för fort (och ja, en liten ändring i hastigheten kan göra jättemycket) så min kruka vart mer av en skål än en cylinderformad kruka. Men det andra försöket vart perfekt!

Det gäller verkligen att få in handlaget för hur det ska göras. Så jag måste ha tålamod.

:)
Peace

Kommentarer
Postat av: Anonym

mm! Special k!

2010-01-30 @ 05:32:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0