Speedy Gonzales strikes again

Så, skolan är i full gång, och jag diggar mina klasser hittills! Min Visual Design lärare är stenball. En halv koreansk tjej från Washington, USA, som visar de mest intressanta bilderna jag sett och verkligen får en att hänga med på lektionen.

Igår eftermiddag, efter Ceramics lektionen, så fick jag sitta i kö till min Advisor i typ 1 timme för att försöka få lägga till Historiaklassen som jag skulle ta med Paul, och jag vet fortfarande inte om jag kommer få ta den. Hon mailade tillbaka till min lärare och sa i alla fall att hon gladerligen kan lägga till den om det är okej med honom. Eftersom jag inte är en Senior som måste ta den klassen för att kunna ta min examen så är jag inte heller riktigt en prio 1 elev. men jag behöver klassen för min "General Educations" vilket också gör att jag kan beta av den snabbare och få mera credits på samma gång. Annars måste jag ta Fitness for Living, vilket jag inte är super excited för.

Psycology klockan 12.10. Emma, det ska bli riktigt kul att kunan disskutera sånna här saker med dig sen :)

Ojoj, jag måste ju förståss berätta om vårat lilla äventyr igår eftermiddag...
Jag, Paul & Brittany skulle åka till Wal-Mart, och jag tyckte att vi skulle ta bilen. Nästan framme vid Sunset Beach (ca 15 minuter från campus) bestämmer sig min motortemperaturmätare att skena, och jag bara tänker på att vi måste kunan ta oss till närmsta Chevron mack. Men jag känner att jag ska stanna vid vägkanten. Tur var det. för sekunden efter att jag stannat så börjar motorn ryka... Yes. Motorn börjar ryka, ni läste rätt.
Smått panikartad och chokad så öppnar jag motorhuven för att tillsammans med Paul kolla på motorn. Brittany ringer sin landlords man Dan, som är bilmekaniker, och vi börjar prata med honom om vad som hänt med motorn. Vi märker att oljan i motorn är slut, att kylvätskan behöver fyllas på (eftersom det bara finns vatten i tanken..) och börjar då förstå varför motorn hettat över. Efter lite om och men och förklaringar så får vi i alla fall i 1 gallon (ca 3 liter) vatten i motorn och lyckas ta oss till närmsta Chevronmack som bara var typ 300 meter därifrån.. Jag går in och köper 1 flaska olja och kylarvätska, och då märker vi att det inte bara var 1 flaska som behövdes för att fylla på.. utan 3. Vi fyller upp motorn med vatten tills det rinner över (för det sa Dan att vi skulle göra) och börjar köra motorn lite. Problemet löst.
Vi funderade på på om vi skulle åka hem, och jag sa att vi kan börja åka hemmåt och se hur motorn låter och hur det går, och börjar köra närme Laie. Vi vänder i alla fall och åker till Wal-mart & Costco och handlar det vi behöver. Märker på vägen tillbaka att temperaturen börjar hoppa långsamt uppåt, stannar till på närmsta mack och fyller på med en massa vatten till och tog oss hem säkert och bra med vår mat och förvaring.

Lite läskigt var det faktiskt. Så typiskt att det alltid ska vara någonting med den där bilen alltså. Det är tydligen en lägga i motorn där vattnet rinner ut och "capen" som vi fick skruva av har ett lite raggigt gummiband som behöver bytas ut. Vi får se hur detta går.

Anyways. Dags för att lägga i lite tvätt! Efter psykologi klassen ska jag och Nät dra till stranden lite. Den här snövita kroppen behöver lite färg! :D

Lite "Vitamin Water" kärlek. Var glada att ni har fått denna dryck i Sverige nu. Jag älskar den!



Peace

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh Jay jag är lite avundsjuk att du får gå riktig psykologi på universitet, bo på hawaii och shoppa på forever 21. life aint fair..! ;( :)

jag håller med, vi får nörda oss på skype om dina psyk lektioner! :) pyussss

2010-01-10 @ 19:56:10
Postat av: emau

Åh Jay jag är lite avundsjuk att du får gå riktig psykologi på universitet, bo på hawaii och shoppa på forever 21. life aint fair..! ;( :)

jag håller med, vi får nörda oss på skype om dina psyk lektioner! :) pyussss

2010-01-10 @ 19:56:13
Postat av: Anonym

din beloved beloved vitamin water! måste testas nån gång, dang hula fett orättvist, vill osså leka på hawaii!!! löve u mucho<3

2010-01-11 @ 00:44:55
Postat av: booooooooooooooobooooooo

missade din rubrik ska frikken SLÅÅ DEJ!! du får inte säga speedy gonzales har ja ju sagt

2010-01-14 @ 11:39:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0