Välkommen 2010!

Fokusfesten var verkligen jättemysig igår kväll. Trots att musiken kanske inte var av bästa kvalitet, så var definitivt människorna där det. Alexandra, Miriam, Mathilda, Skåningarna, the boys och de andra söta flickorna!

Jag är så glad att jag fick fira in det nya året med dom! Förra året var jag i Las Vegas vid den här tidpunkten, vilket också bidrog till varför 2009 blev ett så bra år. Det startades så bra!

Jag har inga nyårslöften, för det ger alltid lite ångest i slutet av året. Vilket också är anledningen till varför jag ine har haft några nyårslöften sen.. Lång tillbaka i alla fall. Målet är att alltid försöka tänka positivt, och som alltid är mitt motto att "aldrig säga någonting om någon som du inte skulle säga till dom face-2-face".

Jag har under året blivit mycket bättre på att: organisera mig och ta tag i saker, berätta för andra vad dom betyder för mig och visa mer öppna känslor (haha, kanske inte ilska då förstås).

År 2009 kort och gott:
Jan: Lämnar nyårsfirandet i Las Vegas för sista terminen på Hawaii sätter igång. Lär känna Brittany.
Feb: Skolan fortsätter. Jag spenderar mesta delen av min tid i Mattelabbet. Börjar äta bara vegetariskt och mår mycket bättre.
Mars: Brittany & Heather fyller år och party hålls i Turtle Bay.
April: Åker hem till Sverige igen. Möhippa för Amanda Nyberg (fd. Bensige)
Maj: Bine fyller år. Studentskiva á la Stephanie. Inser att FIDM skulle bli på tok för dyrt och väljer att stanna hemma i Sverige istället och söker till Tillskärarakademins Mönsterkonstruktörslinje.
Juni: Steph tar studenten. Jag får jobb.
Juli: Kommer in på Tillskärarakademin. Åker som ledare för Örebros tjejer på Svung. Sjukt kul, finns inga bättre tjejer! Bestämmer mig för att åka tillbaka till Hawaii kanske vore ett bra alternativ, och börjar söka tillbaka.
Aug: Hälsar på Paul & Brittany i Oregon. En roadtrip ner till San Francisco gjordes. Tillskärarakademin börjar!
Sep: Jag fyller 22år som firas med pompa och ståt. Njuter att att gå i kreativ skola igen. Mönsterkonstruktions klasserna är underbara! Lär känna Miriam och Marlene mer.
Okt: Får 2 jobb. Tillbaka på Espresso House igen (riktigt skönt faktiskt) och ett nytt jobb på barnklädesbutiken Floralin&Junior.
Nov: Jobbar och går i skolan 24/7. Får veta att Hawaii kommer lösa sig helt och hållet, får stipendier och boende fixat samt studiemedel.
Dec: Lugnar ner mig med jobbandet, och tar bara 20h passen på Floralin. Skolan slutar och jag får en utmärkelse på skolan med diplom och presentkort. Firanden på olika ställen och sätt har förgyllt hela december månad. Packandet för Hawaii börjar.

Nu är det bara tokpacka som återstår. Det ligger kläder i finvikta högar över hela min strykbräda och ovanpå carry-on väskan. Jag måste ta ner min jumbostora hawaiiväska och börja packa i den. Snålt nog, så måste man betala för andra väskan nu med United airlines.. Hade jag bokat biljetten i September så hade man FÅTT andra väskan gratis. SNÅLJÅPAR! 50 dollar till för en andra väska. Hoppas dom på Arlanda imorgon är lite snälla och "förbi ser", haha.

Till Mathilda: Jag tycker så himla mycket om dig! Du är en av de snällaste, och definitivt ärligaste och mest omtänksamma människor jag känner. Och jag har dessutom varit på andra sidan jordklotet och aldrig träffat någon som dig! Vacker på insidan och utsidan! Jag är så glad att du flyttar upp till Stockholm, även om det bara är en termin, och jag är verkligen jätteledsen att jag inte kommer vara här :( Fy vad smörig jag lät nu, men det gör inget. Du vet vad jag menar :)

Till Miriam: Du MÅSTE ha det bra i Malmö, men sen vill vi ha dig tillbaka hit :( ok? :D och TA MED DIG ALEXANDRA!

Till er andra: Gott nytt år, jag ser er snart igen. I början av Maj för att vara mer exakt! Tills dess finns jag på skype eller facebook :P haha

Färdigfixad med sminkning + lösögonfransar och klädsen till nyårsfesten.


Puss&Kram och Gott nytt år
Jacqueline

Kommentarer
Postat av: mathilda

Jakie! Jag blev så röd av dina fina ord!! Hjälp, helt generad.

Jag saknar dig... lev på hawaii åt mig också.

KÄRLEK TILL DIG MIN FINA VÄN!

2010-01-22 @ 00:08:54
URL: http://tuldah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0