31 Maj, 2010

Vilket tumult till helg. Fredagen var helt fantastisk på alla sätt, med en god natts sömn, morgonpass (som gick superbra), lunch med Bine&Emma, Djurgårn, Junibacken, bussturer, Maxine Thylins studentmottagning och chill med Sepideh och David Heidenberg (som jag inte träffat, eller pratat med på jättelänge). Lördagen vart desto värre, Söndagen likaså.

I Lördags morse fick jag reda på att jag blivit utsatt för bedrägeri. Remember the iPhone i sold on Ebay? Well, killen som "köpte" den hade INTE betalt för telefonen genom paypal, och mailet jag fick med bekräftelse var ett "spoof mail" och paketet har nu lämnat Sverige och är ootkomligt för stoppning eller retunering. Jag har pratat med posten idag (eftersom dom har stängt på helgerna... WHAT?!). Så inte nog med att jag känner mig jättekorkad så har jag dessutom blivit lurad på månadens hyrapengar. Polisanmälan?
Läxan är lärd - Sälj aldrig någonting på Ebay, eller köp någonting därifrån heller. Skicka aldrig någonting till Nigeria när "köparen" är lite suspekt och stressar på paketsändelsen. Speciellt när killen inte kan engelska ordentligt, raderar sitt Ebaykonto, emailkonto och paypalkonto och vill att du skickar det... till Nigeria. Det pågår en massa bedrägerier med det landet, och dom är jättesvåra att komma i kontakt med tydligen. Whatever.

Morsdagslunch med Mormor & Moster Catharina på MatMekka (Etnografiska Museet). Trevligt, men sen kom söndagssvackan på kvällen. Dumma "The Jane Austen Bookclub" filmen. Jag fick nog, och var tvungen att prata med Nät i desperata tider. Jag tror att jag återhämtat mig. Jag har i alla fall fått lite Skånskt snusförnuft i mig (see Nät, I can use that word, too). Nathalie Wiklöf - Vad skulle jag göra utan dig? Helt seriöst.

Håkan Hellström - Gårdakvarnar och Skit

Kent - Kevlarsoul (Kevlarsjälv Eng. version)


Midsommartrip ner till Skåne väntar Juni månad, samt några dagar i Örebro. Även studentfirande á la Lil'sis Usterud. Jag behöver komma härifrån en liten stund.

Peace



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0